Regulament concurs Casting FRPMA – in acord cu ICSF

Preambul:
FRPMA va organiza minim 2 competitii de casting pe an, competitii la care se recomanda ca in juriu sa fie si un instructor acreditat EFFA sau IFFF.
Fiecare concurs va avea cel putin o proba de precizie si una de distanta.
Pentru notarea performantelor concurentilor FRPMA se instituie o noua categorie de performanta in competitii: Stilul. Acesta va fi notat alaturi de punctajul obtinut, de la 1 la 10.
Prin stil se intelege: corectitudinea si frumusetea castingului executat, controlul bun al miscarilor si tehnicii de casting adaptate la conditiile de concurs, eleganta si naturaletea miscarilor.

1. Reguli Generale
Urmatoarele reguli se aplica la toate concursurile si etapele:

1. Ordinea de start: Stabilirea ordinii de intrare in concurs se face prin tragere la sorti. Fiecare participant va fi inscris in clasament.
2. Ficare concurs de casting poate avea 2 etape, una de calificare in care vor fi selectati 6 concurenti si una finala.
3. Finala: Primii 6 concurenti din concursurile de calificare vor participa la finala. Ordinea de intrare in competitie la Finala este data de ordinea inversa de calificare; Concurentul calificat pe locul 6 va incepe primul, locul 5 va incepe al doilea, etc. Organizarea finalei necesita minimum 6 participanti.
4. Asistenta: Participantii pot primi asistenta de la o persoana pe parcursul competitiei pentru schimbarea leaderului, tippetului, desfacerea nodurilor nedorite etc.
5. Timp: Participantii nu au voie sa schimbe echipamentul in timpul de casting alocat, in afara schimbarii mustei sau leader-ului. Daca se rupe echipamentul ( fir, lanseta, mulineta, altele decit leader si musca ) timpul alocat este oprit pina cind echipamentul respectiv este schimbat dupa care se reia din punctul accidentului, si nu poate depasi 10 minute.
Lansarile sint considerate valide doar in timpul alocat.
6. Sanctiuni: Nerespectarea regulilor duce la descalificarea din competitie.
7. Juriul: Juriul consta din 3 persoane, din care este recomandat ca minim o persoana sa fie instructor de casting acreditat EFFA sau IFFF care;
a) judeca contestatile participantilor.
b) judeca incalcarea regulilor si stabileste sanctiunile necesare.
c) prin consultare cu organizatorul ia deciziile legate de executia tehnica solicitata in competitie.
d) va nota stilul si corectitudinea miscarilor in casting pentru fiecare concurent.
8.Contestatii: Contestatiile se fac numai in scris si nu mai tirziu de 30 de minute de la anuntarea rezultatelor competitiei. Raspunsul la contestatii se da pe loc de catre juriu.
9.Dopaj: Toti participantii se obliga sa respecte regulile anti dopaj internationale (WADA of the International Olympic Committee (IOC).

2. Concursuri nationale,
Urmatoarele reguli se aplica concursurilor nationale:
1. Pentru a organiza un eveniment la clasa femei, se necesita minim 3 participante din partea a minim 2 cluburi/orase.
2. Pentru a organiza un eveniment la clasa barbati se necesita minim 5 participanti din minim 3 cluburi/orase.
3. Concursurile se vor face pe Clase: a) barbati si b) femei.

3. Fly accuracy – concursul de Precizie
Echipament
1. Lanseta: Orice laseta de orice clasa AFTM cu lungimea maxima de 300 cm.
2. Mulineta: mulinete standard sau facute confrom standardelor. Trebuie sa fie atasata lansetei si sa fie incapatoare pentru backing, fir si leader.
3. Fir: Orice fir floating aprobat de ICSF, Backing-ul este nerestrictionat. Firul nu poate avea inisertii metalice sau straturi scufundatoare.
4. Leader: Lungime minima 1.8 m, trebuie sa fie din alt material decat firul de muscarit o culoare cit mai vizibila. Tippet de lungime minima 30 cm. Si diametru maxim de 0.45 mm.
5. Musca: Va fi pusa la dispozitie de organizator (musca fara cirlig, yarn).

Concurs
Aranjare locatie:
Platforma de casting este de minim 1.5m lungime si 1.2m latime si 0.5m inaltime.
5 tinte, fiecare din cercuri cu diametrul de 60 cm si preferabil de culori diferite. Prima tinta este in stinga platformei la 8 metri de marginea platformei, tinta nr. 5 este in dreapta la 13 m de platforma, tintele 2-3-4 sint in linie dreapta intre tinta nr 1 si tinta nr 5. tinta nr 3 este in totdeauna in dreptul platformei, centrat. Distantele se masoara de la mijlocul marginii platformei la centrul tintei. Distanta dintre centrul tintelor trebuie sa fie de 1.8 m.

Proba DryFly round:
1. Concurentul trebuie sa inceapa cu musca in mina si firul intins scurt pe lanseta. Daca firul este lasat lejer, juriul trebuie sa atraga atentia pentru corectare, la a doua solicitare de corectare, concurentul este descalificat.
2. Se face o singura lansare la fiecare tinta in urmatoarea ordine: 3-1-4-2-5-3-1-4-2-5.
3. Cel putin o lansare falsa se va face intre tinte.
4. Castingul la cele 10 tinte in ordinea scrisa mai inainte se poate face in limita de timp permisa.
5. Firul poate fi lungit sau scurtat numai in timpul lansarilor false.
6. Nu este permisa nici o modificare a firului din mulineta cit timp lanseta nu este in miscare.
7. Orice lungire sau scurtare a firului neconforma va puncta urmatoarea tinta cu 0.
8. Casting-ul executat contrar acestori regelmentari, va fi atentionat o singura data la fiecare tinta. Daca concurentul ignora atentionarea tinta va fi punctata cu 0.
9. Limita de timp este de 5 minute si 30 secunde/concurent.

Proba WetFly Round:
1. Dupa finalizarea probei DryFly concurentul va ajusta firul la distanta tintei nr 1. apoi va face 2 seturi de lansari la tinte in ordinea consecutiva 1-2-3-4-5-1-2-3-4-5, fara lasari false intre tinte.
Firul poate fi tras doar intre tinta nr 5 si tinta nr 1 dar fara lanseuri false intre tinte.
2. Daca musca cade/atirna intr-o pozitie imprecisa, juriul va decide daca acorda sau nu o noua incercare.
3. Limita de timp este de 5 minute si 30 secunde/concurent.
4. Punctaj: fiecare tinta atinsa primeste 5 puncte, valabil si daca musca se afla in interiorul marginii cercului tintei. Scorul maxim este 100 puncte.

General
1. In perioada de lansare concurentul trebuie sa stea cu macar un picior adiacent partii din fata a standului.
2. Rezultate: O tinta atinsa si inregistrata se valideaza atunci cind musca aterizeaza in interiorul tintei. Scorul va fi de 5 de puncte pentru atingerea unei tinte.
Daca musca, leader-ul sau firul loveste suprafata terenului in timpul false casting, se considera aruncare invalida (0 puncte), si concurentul trebuie sa continue cu tinta urmatoare!
Daca 2 concurenti au acelasi rezultat, stilul in care s-au executat lansarile va stabili cistigatorul.
3. Musca trebuie sa ramina nemiscata ca sa poata fi punctata, nu poate fi trasa pentru a atinge tinta.
4. Fiecare proba va fi cronometrata, daca timpul s-a scurs in timpul lansarii, participantul va fi punctat doar pentru acele lansari finalizate pina in acel moment.

Schema de organizare a terenului de competie – precizie

4. SH Fly distance – Proba de distanta cu echipament pt o mina

Echipament:
1. Lanseta: Orice laseta de orice clasa AFTM cu lungimea maxima de 300 cm.
2. Mulineta: mulinete standard sau facute confrom standardelor. Trebuie sa fie atasata lansetei si sa fie incapatoare pentru backing, fir si leader.
3. Fir: Orice fir floating aprobat de ICSF, Backing-ul este nerestrictionat. Firul nu poate avea inisertii metalice sau straturi scufundatoare. Lungimea minima a head-ului de 13.5 m si greutate maxima 35 gram.
4. Leader: Lungime minima 1.8 m, maxima 3m, Tippet de lungime minima 30 cm. Si diametru maxim de 0.45 mm.
5. Musca: Va fi pusa la dispozitie de organizator (musca fara cirlig, yarn).

Concursul:
1. Terenul: O aruncare valida este considerata daca firul aterizeaza intre linile de delimitare a sectorului. Sectorul are o latime de 50 metri si o lungime minima de 100 metri.
2. Limita de timp: 5 minute. Participantul poate face cite lansari doreste in timpul alocat.
3. Musca trebuie sa ramina nemiscata ca sa poata fi masurata.
4. Masurarea aruncarilor se face de la limita standului la musca. Cea mai lunga aruncare masurata in limita de timp va fi considerata rezultatul final al participantului. Punctaj 1 m = 1 pct.
5. In fisa de concurs se va masura fiecare aruncare valida a fiecarui concurent.
6. Daca vintul bate cu mai mult de 3m/s concursul este suspendat si lansarile sint invalide.
7. In caz de balotaj se va lua in calcul cea de a doua lansare ca lungime din rezultatul concurentului, in cazul in care exista balotaj si acum se va lua in considerare stilul.

5. DH Fly distance – Proba de distanta cu echipament de 2 miini

Echipament:
1. Lanseta: Orice laseta de orice clasa AFTM cu lungimea maxima de 5.2 m.
2. Fir: Fir floating sintetic cu greutatea maxima pe head de 120 gram., dintr-o bucata sau din parti separate. Firul nu poate avea insertii metalice sau straturi scufundatoare.
4. Leader: Monofilament, lungime maxima 3 m. Tippet de diametru la alegerea concurentului.
5. Musca: pusa la dispozitie de organizator (yarn/wool).

Concursul:
1. Terenul: O aruncare valida este considerata daca firul aterizeaza intre linile de delimitare a sectorului. Sectorul are o latime de 50 metri si o lungime minima de 100 metri.
2. Limita de timp: 6 minute. Participantul poate face cite lansari doreste in timpul alocat.
3. Musca trebuie sa ramina nemiscata ca sa poata fi masurata.
4. Masurarea aruncarilor se face de la limita standului la musca. Cea mai lunga aruncare masurata in limita de timp va fi considerata rezultatul final al participantului. Punctaj 1 m = 1 pct.
5. In fisa de concurs se va masura fiecare aruncare valida a fiecarui concurent.
6. Daca vintul bate cu mai mult de 3m/s concursul este suspendat si lansarile sint invalide.
7. In caz de balotaj se va lua in calcul cea de a doua lansare ca lungime din rezultatul concurentului, in cazul in care exista balotaj si acum se va lua in considerare stilul.

Schema terenului amenajat

Reguli generale:

- Fiecare participant isi aduce echipamentul de casting complet.
- Lansetele vor fi pentru o mina, la probele dedicate acestui tip de casting si pentru doua miini dedicate probelor dedicate.
- Fiecare participant este responsabil pentru corectitudinea pregatirii echipamentului in concurs, echipamentul poate fi verificat de juriu in timpul competitiei. Daca nu corespunde regulamentului concurentul va fi descalificat din competitie.
- Antrenamentul este posibil pe terenul de concurs numai in afara desfasurarii competitiei, aceasta conditie duce la excluderi din competitie daca nu este respectata.
- Participantii trebuie sa intre in competitie la prima chemare a juriului. Timpul decurge din momentul in care juriul da startul. Daca la a doua chemare concurentul nu se prezinta in stand, va fi descalificat.

Pentru echipament de o mina:
- Nu se pot folosi shooting heads atasate firului.
- Nu se poate adauga nici o greutate suplimentara pe fir, pe yarn sau leadere.
- Pentru lansetele custom, ele trebuie verificate si aprobate de juriu inainte de a putea fi folosite in competitie.

Reguli:
- Participantii trebuie sa inceapa cu musca in mina si cu firul strins pe mulineta in asa fel incit sa nu existe bucle de fir care ating pamintul.
- Juriul il va intreba pe participant daca este gata, si in urma raspunsului sau pozitiv, va porni timpul alocat casting-ului. Participantul va incepe tragind firul din mulineta cum doreste, si va executa proba.
- Daca musca atinge solul in fata standului de casting, in timpul lansarilor la tinte, acest lucru va fi marcat ca si lansare in afara tintei, si se va trece la tinta urmatoare. Nu lasati musca sa atinga solul decit atunci cind sinteti hotariti sa marcati la tinta.
- Firul poate fi lasat in repaus doar pentru masurare sau validare a tintei. In momentul in care se porneste backcast-ul, dupa o aruncare la tinta sau la distanta, aruncarea va fi considerata inceputa.
- Participantii vor sta numai in perimetrul standului pe timpul probei.
- In momentul intrarii pe teren in proba nu sint permise aruncari de proba, antrenament sau ajustari.
- Nu se pot schimba lansete, fire sau muste dupa ce se intra in proba, decit in cazul ruperii sau distrugerii lor.
- Musca din yarn nu poate fi modificata in nici un fel din momentul inceperii probei ( umeziri, dat cu ceara, micsorari, etc )
- Nu sint permise marcari de distante pe firul de muscarit, sau fir de muscarit cu marcarea de distante din fabricatie.
- Daca musca se desprinde in timpul probei, concurentul va solicita juriului una noua si o va schimba intr-un timp de maxim de 60 de secunde.
- Daca o lanseta de rupe in timpul probei, participantul o poate schimba cu una de rezerva ce va fi pusa linga stand. Timpul de schimbare este de maxim 10 minute, si proba se reia de la partea unde sa produs accidentul.
- Dupa terminarea probei, trebuie sa parasiti standul imediat pentru a da posibilitatea urmatorului concurent sa se pregateasca.

Puctaj:
Se acorda 0 puncte:
1. daca lanseta nu este folosita conform regulilor. In proba de distanta daca firul nu este tot scos afara in timpul lansarilor false.
2. daca la lansare musca sau leaderul lipseste,
3. daca concurentul atinge pamintul in afara standului inainte ca musca sa cada
4. daca musca atinge tinta sau pamintul in afara timpului alocat
5. daca musca atinge pamintul in timpul lansarilor false
Se acorda punte doar pentru locul in care musca atinge tinta prima data, astfel daca datorita greutatii firului sau vintului musca este deplasata, nu se va considera locul unde aceasta a ajuns.